Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29389
Назва: | Екологічний дизайн у проектній діяльності майбутніх фахівців швейної галузі |
Інші назви: | Ecological design in project activity of future specialists in the sewing industry |
Автори: | Косяк, І.В. |
Ключові слова: | екологічний дизайн апсайклінг апсайклінг-проєкти заклади освіти здобувачі освіти ecological design upcycling upcycling projects educational institutions education seekers |
Дата публікації: | 10-бер-2024 |
Бібліографічний опис: | Косяк, І. В. Екологічний дизайн у проектній діяльності майбутніх фахівців швейної галузі / І. В. Косяк // Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. – 2024. – № 212. – С. 111-116. |
Source: | Наукові записки Серія : Педагогічні науки |
Короткий огляд (реферат): | Автором розглянуто реалізацію завдань екологічного дизайну у проєктній діяльності майбутніх фахівців швейної галузі. У статті здійснено аналіз поняття «апсайклінг», обґрунтовано актуальність проблеми зменшення негативного впливу перевиробництва «не базових» речей, котрі опиняючись на смітниках, забруднюють довкілля. Висвітлено перспективність технології апсайклінг для використання на різних щаблях організації предметно-просторового середовища - у архітектурі та будівництві, виготовленні меблів, одягу, взуття, аксесуарів та побутових об’єктів, облаштуванні та оздобленні інтер’єрів. Проаналізовано контент-досвід впровадження апсайклінг-проєктів в освітній процес університетів Китаю, США, Великобританії, Швеції. Наведено приклади виконання апсайклінг-проєктів учнями ДПТНЗ «Славутський професійний ліцей» та здобувачами вищої освіти у Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова. Зазначено техніки, за допомогою яких майбутні фахівці швейної галузі можуть реалізовувати проєкти з апсайклінгу виробів легкої промисловості. До них належать: ручний розпис, вишивка, макраме, в’язання, печворк, плетіння та інші. Вибір технік здійснюється особою відповідно до рівня розвитку творчих здібностей, естетичних вподобань, сформованих умінь та навичок використання цих технік. Висновок дослідження: впровадження в освітній процес українських закладів професійної (професійно-технічної), вищої освіти екологічного дизайну в проєктній діяльності формує екологічний світогляд здобувачів освіти, сприяє розвитку їх творчих здібностей, креативності, пошуку нестандартних рішень. Кожна виготовлена річ - неповторна, унікальна, має інноваційний дизайн, і головне - даючи старим речам та матеріалам друге життя, здобувачі освіти формують екологічний світогляд і можуть стати частиною змін, завдяки яким планета і людство отримають шанс на майбутнє без екологічних проблем. |
DOI: | 10.36550/2415-7988-2024-1-212-111-116 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29389 |
Faculty: | Факультет мистецтв і моди |
Department: | Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
1714-Текст статті-3271-1-10-20240316 Kosiak.pdf | 830,29 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.