Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29359
Title: Classroom design: a foundation for growth
Other Titles: Дизайн класу: основа для зростання
Authors: Semenchenko, Violetta
Kugai, Kseniia
Keywords: psycho-emotional state
design of learning environments
colouristics
ergonomics
zoning
child development
Issue Date: 6-May-2025
Publisher: ФОП Ю.В. Кушнір
Citation: Semenchenko V. Classroom design: a foundation for growth / V. Semenchenko, K. Kugai // Михайло Бойчук: візія і місія : збірник тез доповідей та повідомлень за матеріалами Третьої міжнародної науково-практичної конференції (30 жовтня 2024 р.). – Вінниця : Вид-во ФОП Ю. В. Кушнір, 2024. – С. 93-94.
Abstract: The design of learning environments significantly impacts the development of primary school children. This work explores how natural light, colour, zoning, ergonomics, and natural materials influence students’ academic, social, emotional, and physical skills. Research suggests that well-designed spaces can positively affect students’ performance, well-being, and behaviour. Educators can support children’s holistic development by creating spaces conducive to learning, well-being, and social interaction.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29359
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу (ФП)
Appears in Collections:Матеріали наукових конференцій та семінарів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Semenchenko_Kugai_Classroom_design_a_foundation_for_growth.pdf230,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.