Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29341
Назва: | Міжнародне рейтингування університетів: принципи та вплив на національне освітнє середовище |
Інші назви: | International ranking of universities: principles and impact on the national educational environment |
Автори: | Лебедєв, М. К. |
Ключові слова: | заклад вищої освіти міжнародний рейтинг освітні послуги higher education institution international ranking educational services |
Дата публікації: | 15-лис-2024 |
Видавництво: | Київський національний університет технологій та дизайну |
Бібліографічний опис: | Лебедєв М. К. Міжнародне рейтингування університетів: принципи та вплив на національне освітнє середовище / М. К. Лебедєв // Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості : матеріали V Всеукраїнської конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених, м. Київ, 15 листопада 2024 року. – Т. 1. – Київ : КНУТД, 2024. – С. 103–108. |
Короткий огляд (реферат): | Рейтинг став невід'ємним атрибутом глобального ринку освітніх послуг. Незважаючи на те, що жоден з них не відображає повною мірою реальну картину, саме оцінка формує сьогоднішню соціальну реальність. Важливим фактором успіху університету є його репутація на національному та міжнародному ринках освітніх послуг. У цьому процесі рейтинг відіграє важливу роль. Потрапляючи в світові або національні рейтинги на лідируючі місця, заклади вищої освіти (ЗВО) можуть значно підвищити привабливість не тільки для абітурієнтів, а й для роботодавців, інвесторів і держав, надаючи додаткові субсидії. Виділено основні групи оцінок, які в сучасних умовах формують враження про заклад вищої освіти та визначають його місце серед аналогічних навчальних закладів світу. Вказані характеристики кожного з обраних рейтингів і проаналізована вершина кожного. Основна відмінність міжнародних рейтингів полягає, перш за все, в переважанні оцінок дослідницької діяльності, а не освітньої та соціальної місії університету. Це пояснює позицію українських вишів у них, оскільки вітчизняні навчальні заклади як і раніше орієнтовані на освітній процес. З цієї причини організації, які їх формують, розміщують українські навчальні заклади таким чином, щоб вони перебували поза ринком освітніх послуг. Проаналізовано участь українських військових навчальних закладів у кожному з обраних міжнародних рейтингів. Визначено, що до міжнародних академічних рейтингів входять лише класичні та технічні університети України. Аналогічна ситуація характерна і для наукової складової освітньої діяльності. У той же час, згідно з результатами аналізу інтернет-рейтингу, який в даний час набирає популярність серед абітурієнтів, українські навчальні заклади не приділяють достатньої уваги ролі і можливостям Інтернет-середовища, що робить деякі щаблі нижче в порівнянні зі світовими конкурентами. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29341 |
Розташовується у зібраннях: | Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
зам. 2141 Т1 -Інноватика в освіті-103-108.pdf | 226,14 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.