Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32115| Назва: | Формування національної свідомості здобувачів вищої освіти як філософський вектор державотворення в умовах війни |
| Інші назви: | Formation of national consciousness of higher education students as a philosophical vector of state-building in the conditions of war |
| Автори: | Макаренко, Лідія Петрівна |
| Ключові слова: | патріотичне виховання. національна свідомість вища освіта україноцентризм філософія освіти державотворення війна |
| Дата публікації: | 2025 |
| Бібліографічний опис: | Макаренко Л. П. Формування національної свідомості здобувачів вищої освіти як філософський вектор державотворення в умовах війни / Л. П. Макаренко // Актуальні питання гуманітарних наук. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 87. Т 2. - С. 110-116. |
| Source: | Актуальні питання гуманітарних наук |
| Короткий огляд (реферат): | У статті досліджується формування національної свідомості здобувачів вищої освіти як ключового філософського вектора державотворення в умовах війни. Наголошено на трансформації місії університету з транслятора знань у простір виховання громадянина, носія національної ідеї. Досліджено змістовні та ціннісні орієнтири освітнього процесу, що забезпечують формування патріотичної ідентичності молоді, визначено роль україноцентризму у структурі гуманітарної політики ЗВО. Висвітлено філософсько-ціннісні засади виховання молоді в умовах війни та післявоєнної відбудови. Мета статті – обґрунтувати філософські засади формування національної свідомості здобувачів вищої освіти як чинника державотворення в умовах війни, розкрити сутність цього процесу як складової цілісної гуманітарної політики держави, спрямованої на консолідацію суспільства, збереження історичної пам’яті, національної ідентичності та культурної спадщини. У межах поставленої мети стаття аналізує освітній простір вищих навчальних закладів як стратегічне середовище для утвердження україноцентричних смислів, формування світоглядних орієнтирів молоді, зміцнення її громадянської відповідальності й готовності до активної участі в суспільному житті. Новизна дослідження полягає у тому, що вперше осмислено національну свідомість студентства як філософський вектор державотворення в умовах війни та обґрунтовано потребу в інституціалізації патріотичного виховання як елемента гуманітарної безпеки. Висновки. Національна свідомість студентства є стратегічною передумовою збереження державності. Університет має бути простором ідентифікації та культурного спротиву, вільним від колоніальних дискурсів. Свідома молодь стає основою нової української еліти, здатної забезпечити сталий розвиток держави з опорою на власну культурну традицію. Практичне значення. Результати дослідження можуть застосовуватися в освітній політиці ЗВО, українознавчих програмах, патріотичному вихованні, а також у формуванні механізмів гуманітарної безпеки держави та підтримці студентських ініціатив патріотичного спрямування |
| DOI: | 10.24919/2308-4863/87-2-16 |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32115 |
| Faculty: | Факультет культури і креативних індустрій |
| Department: | Кафедра сценічного мистецтва і культури |
| ISSN: | 2308-4863 |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Формування національної свідомості здобувачів вищої освіти як філософський вектор державотворення в умовах війни.pdf | 323,63 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.