Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29357
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Букорос, Тетяна | - |
dc.contributor.author | Мазніченко, Оксана | - |
dc.contributor.author | Шаповал, Анатолій | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-09T12:41:11Z | - |
dc.date.available | 2025-05-09T12:41:11Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Букорос Тетяна. Гротескні стилі в дизайні / Т. Букорос, О. Мазніченко, А. Шаповал // Актуальнi питання гуманiтарних наук. – 2025. – Вип. 83, том 1. – C. 75–82. | uk |
dc.identifier.issn | ISSN 2308-4855 (Print) | uk |
dc.identifier.issn | ISSN 2308-4863 (Online) | uk |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29357 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто гротескні стилі в дизайні як унікальний естетичний феномен, що гармонійно поєднує історичні традиції декоративного мистецтва із сучасними тенденціями цифрових технологій і постмодернізму. Гротеск у дизайні виступає не лише як форма художнього вираження, але й як потужний інструмент створення нових культурних кодів і комунікативних стратегій, що відповідають викликам сучасного глобалізованого світу. Акцентовано увагу на значущості гротескних стилів у таких сферах, як графічний дизайн, медіа-мистецтво, архітектура та інтерфейси цифрових продуктів, демонструючи їхню багатогранність і універсальність. Особливу увагу приділено аналізу перетину естетики, культурних традицій і новітніх технологій, що формують сучасний дизайн. Зазначено, що гротеск, як трансгресивний елемент, дозволяє переосмислювати звичні уявлення про гармонію, симетрію та пропорції, створюючи нові форми візуального сприйняття. У статті підкреслено, що ця естетика стає важливим інструментом для дизайнерів, художників і розробників, які прагнуть інтегрувати історичні естетичні принципи у свої інноваційні проєкти. Стаття базується на ретельному аналізі праць провідних дослідників, таких як Люк Морган, Анна Кларк та Рут Соваґнарґ, а також на міждисциплінарних підходах до вивчення трансгресивної природи гротеску. Розглянуто історичний контекст виникнення гротескних стилів, їхню еволюцію в мистецтві та вплив на сучасний дизайн. Окремо виділено роль гротеску в створенні інноваційних цифрових інтерфейсів, які відповідають новим вимогам користувачів і глобальним культурним тенденціям. Зроблено висновок про практичну цінність дослідження для професійної спільноти дизайнерів і художників. Запропоновано перспективи для подальших досліджень у сфері цифрових інтерфейсів, глобальних культурних кодів і сучасної естетики. Зокрема, запропоновано зосередитися на вивченні взаємодії між гротескною естетикою та користувацьким досвідом у цифровому середовищі. Ця тема може стати основою для розробки нових дизайнерських стратегій, що поєднують традиції та інновації, сприяючи формуванню унікального культурного продукту. | uk |
dc.description.abstract | The article examines grotesque styles in design as a unique aesthetic phenomenon that harmoniously combines the historical traditions of decorative art with modern trends in digital technologies and postmodernism. The grotesque in design is not only a form of artistic expression, but also a powerful tool for creating new cultural codes and communication strategies that meet the challenges of the modern globalized world. The article emphasizes the importance of grotesque styles in such areas as graphic design, media art, architecture, and digital product interfaces, demonstrating their versatility and universality. Particular attention is paid to the analysis of the intersection of aesthetics, cultural traditions and the latest technologies that shape modern design. It is noted that the grotesque, as a transgressive element, allows us to rethink the usual ideas of harmony, symmetry and proportions, creating new forms of visual perception. The article emphasizes that this aesthetics is becoming an important tool for designers, artists, and developers who seek to integrate historical aesthetic principles into their innovative projects. The article is based on a thorough analysis of the works of leading researchers such as Luke Morgan, Anna Clarke, and Ruth Sowagnar, as well as on interdisciplinary approaches to the study of the transgressive nature of the grotesque. The historical context of the emergence of grotesque styles, their evolution in art, and their influence on contemporary design are considered. The role of the grotesque in creating innovative digital interfaces that meet new user requirements and global cultural trends is emphasized. The conclusion is made about the practical value of the study for the professional community of designers and artists. Prospects for further research in the field of digital interfaces, global cultural codes and contemporary aesthetics are suggested. In particular, it is proposed to focus on the study of the interaction between grotesque aesthetics and user experience in the digital environment. This topic can become the basis for developing new design strategies that combine tradition and innovation, contributing to the formation of a unique cultural product | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | гротеск | uk |
dc.subject | естетика | uk |
dc.subject | дизайн | uk |
dc.subject | графічний дизайн | uk |
dc.subject | постмодернізм | uk |
dc.subject | цифрові технології | uk |
dc.subject | культура | uk |
dc.subject | grotesque | uk |
dc.subject | design | uk |
dc.subject | aesthetics | uk |
dc.subject | postmodernism | uk |
dc.subject | graphic design | uk |
dc.subject | digital technologies | uk |
dc.subject | culture | uk |
dc.title | Гротескні стилі в дизайні | uk |
dc.title.alternative | Grotesque styles in design | uk |
dc.type | Article | uk |
local.contributor.altauthor | Bukoros, Tetiana | - |
local.contributor.altauthor | Maznichenko, Oksana | - |
local.contributor.altauthor | Shapoval, Anatoly | - |
local.subject.section | Мистецтвознавство, дизайн і ергономіка | uk |
local.source | Актуальнi питання гуманiтарних наук | uk |
local.subject.faculty | Факультет дизайну | uk |
local.identifier.source | Видання України | uk |
local.subject.department | Кафедра графічного дизайну | uk |
local.identifier.doi | https://doi.org/10.24919/2308-4863/83-1-11 | uk |
local.subject.method | 0 | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра мультимедійного дизайну (МД) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Bukoros_2025_75_82.pdf | 331,04 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.