Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29354
Назва: | Метафора, символ, алегорія як основа образної структури сценографії Німеччини і України 20-х років ХХ століття |
Інші назви: | Metaphors, Symbols and Allegories as the Basis of the Figurative Structure of German and Ukrainian Stage Design in the 1920’s |
Автори: | Риибченко, Олеся Григорівна |
Ключові слова: | образотворче мистецтво символіка художник театр німецьке мистецтво сценографія українське мистецтво |
Дата публікації: | жов-2024 |
Бібліографічний опис: | Рибченко О. Г. Метафора, символ, алегорія як основа образної структури сценографії Німеччини і України 20-х років ХХ століття / О. Г. Рибченко // Вісник, Київського національного університету культури і мистецтв. – 2024. – №2, Т. 7. – C. 130-143. |
Source: | Вісник, Київського національного університету культури і мистецтв. |
Короткий огляд (реферат): | Метою дослідження є комплексний аналіз новітніх композиційних структур німецького театру 20-х рр. ХХ ст. (на прикладі творчої практики сценографа Оскара Шлеммера). Важливо зіставити та довести вплив нової німецької сценографії на українське мистецтво на прикладі творчості художника Анатоля Петрицького, який надихався новочасними модерними ідеями, проте створював власну українську театральну мову. Методологією дослідження є системний підхід, методи синтезу, узагальнення та порівняння. Для дослідження новочасних підходів у сценографії використано мистецтвознавчий і порівняльно-історичний підходи, що дають змогу простежити тенденції оновлення та реформ в образній лексиці спектаклю. Теоретичні та практичні результати дослідження розкривають раніше нерозв’язані питання мистецтвознавчих досліджень. Наукова новизна полягає у виявленні новочасних композиційно-просторових рішень в українській сценографії українського художника А. Петрицького під впливом нових європейських тенденцій, а саме німецької сценографії художника О. Шлеммера. Висновки. Доведено, що А. Петрицький – сценограф високого рівня. Йому вдалося створити новітній український театр, в основі якого багатовікові народні вертепні традиції з впізнаваним українським колоритом та національною символікою. Наголошено, що ймовірна зацікавленість А. Петрицького новітніми розробками німецької школи сценографії сприяла оновленню мистецтва в українській сценографії, а своєрідні впливи не тільки збагатили, а й розкрили першоелементи народного мистецтва через метафору, символ, алегорію.Ключові слова: образотворче мистецтво; українське мистецтво; сценографія; німецьке мистецтво; театр; художник; символіка |
DOI: | 10.31866/2616-759X.7.2.2024.314152 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29354 |
Faculty: | Навчально-науковий інститут культури і креативних індустрій |
Department: | Кафедра цифрового мистецтва |
ISSN: | ISSN 2616-759X (Print), ISSN 2617-1236 (Online) |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
314152-Текст статті-727731-2-10-20241031.pdf | 943,7 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.